tiistai 26. heinäkuuta 2016

Elämäni aakkoset

A - Asenne. Tiedän, että monessa asiassa asenne on se, joka ratkaisee. Siksi yritänkin useammin korjata asennettani kuin niitä ulkoisia tekijöitä.
B - Banaani. Koska banaani välipalana, se vaan toimii.
C - CD-levy. Vanhanaikaista, voisi joku sanoa. Mutta kyllä silti on edelleen esim. autossa mukavaa kuunnella sitä ihan oikeaa levyä.
D - D-vitamiini. Terkkarin mukaan sitä pitäisi syödä lokakuusta aina maaliskuuhun asti, koska pimeä vuodenaika tuntuu vievän kaikki voimat.
E - Elämännälkä. Enkä tahtoisi tämän kaiken koskaan loppuvan.
F - Farkkuhaalari. Toimii!
H - Hymy. Olipa se sitten oma tai muiden, maailma muuttuu edes hetkeksi hieman paremmaksi paikaksi elää. Muutetaan maailmaa hymyilemällä enemmän.
I - Ihmeet. Joko kaikki voi olla yhtä suurta ihmettä, tai sitten ei mikään. Sinä päätät kuinka maailman näet. Minun maailmani on ihmeitä täynnä.
J - Joensuu. Koti, paikka jossa minun on hyvä.
K - Kiitollisuus. Kun muistaa olla kiitollinen niistä pienistäkin hyvistä asioista, onnellisuus lisääntyy.
L - Lukeminen. Kirjojen avulla voi joskus paeta omaa elämää ja käydä toisenlaisessa todellisuudessa. Lukeminen on melkeinpä parempaa kuin elokuvat tai tv-sarjat.
M - Mekot. Voiko niitä muka joskus olla liikaa?
N - Nikamat. Siinä selkärangassa, jota pitkin sormeni tykkäävät juosta. Hänen nikamansa, niissä on koti.
O - Onnellisuus. Sitä minä tahtoisin olla, onnellinen.
P - Perhe. Perhe ja läheiset ihmiset on aina ollut elämässäni etusijalla. Niin toivottavasti tulee jatkossakin olemaan.
R - Rauha. Niin maailmanrauha kuin myös oma sisäinen rauha. Sellaista jonkinlaista kaipaisin tähän elämään.
S - Sanat. Sanoilla voi vaikuttaa, tai niillä voi luoda kokonaan uusia maailmoja. Sanat ovat tärkeitä, koska ilman niitä ei olisi tätäkään blogia.
T - Työtön. Sillä nimikkeellä yhteiskunta minua kai tällä hetkellä määrittelee. Mieluiten en olisi määritelty yhtään miksikään, mutta jos on pakko.
U - Usko. Se tekee vahvemmaksi ja antaa vaikeilla hetkillä lohtua.
V - Valokuvaus. Tiedättehän te, maailman voi nähdä myös kameran linssin läpi ja vangita hetkiä. Aika upeaa.
Y - Ystävät. Tärkeitä ihmisiä elämässä.
Ä - Ääripäät. Kun olen iloinen, olen todella iloinen. Kun olen vihainen, olen todella vihainen. Missä sellainen kultainen keskitie ja tunteiden tasapaino?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti